Gdy prezentujemy mieszkanie na wynajem lub sprzedaż potencjalnym lokatorom, kluczową rolę odgrywa pierwsze wrażenie związane z daną nieruchomością. Właściwe przygotowanie pokoi do pokazu znacznie zwiększa szansę na błyskawiczne znalezienie najemców lub kupujących.
Proste zabiegi, czyli tzw. home staging, podpowiedzą oprowadzającemu, jak najkorzystniej pokazać poszczególne pomieszczenia. Warto przyjrzeć się, co można zrobić z łazienką, aby zachęcała potencjalnych mieszkańców do podpisania umowy.
Łazienka w mieszkaniu na wynajem lub sprzedaż musi lśnić czystością
Bezwzględnie trzeba dogłębnie posprzątać łazienkę, zanim wpuścimy do niej oglądających. Nie chodzi tu o zwykłe porządki, jakie robi się regularnie u siebie. Cała infrastruktura łazienkowa musi wręcz lśnić czystością. Po umyciu podłogi, wanny lub kabiny prysznicowej, oraz przetarciu mebli i pralki, warto je wypolerować, aby błyszczały nowością. Należy zadbać, aby nigdzie nie pokazały się cząstki kurzu, a tym bardziej koty w zakamarkach.
Łazienka, która wygląda schludnie i higienicznie zachęca klientów, a do tego wydaje się nowsza i bardziej stylowa niż normalnie. Nawet w starej łazience z rynku wtórnego czystość i minimalizm zwrócą uwagę oglądających.
Trzeba poprawić uszkodzone detale, aby uatrakcyjnić prezentację pomieszczenia
Jeśli nad wanną wisi zasłona prysznicowa, warto odsunąć ją na bok, aby pomieszczenie wydawało się bardziej przestronne. Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na to, aby lustro wisiało równo i nie było na nim widać pęknięć. Jeśli półki, wkręty lub klamki w łazience obluzowały się, należy je przykręcić. W przeciwnym razie nasz potencjalny lokator podświadomie zacznie się zastanawiać, co jeszcze może być nie tak z prezentowanym mieszkaniem.
Klapa od WC musi być zamknięta, a wężyki przy spłuczce toaletowej, pralce i wannie nowe i lśniące, bez żadnych śladów rdzy. W przypadku, gdy baterii nie da się doczyścić, rozważmy jej wymianę. Jeśli mieszkanie dzięki temu szybciej zostanie kupione lub wynajęte, ta drobna inwestycja z pewnością się błyskawicznie zwróci.
Zbędne detale muszą zostać zastąpione starannie dobranymi elementami aranżacji wnętrza
Według zasad home stagingu powinno się usunąć wszelkie produkty kosmetyczne, ubrania i osobiste drobiazgi, natomiast przybory do czyszczenia ukryć w szafce. Jeśli łazienka sprawia neutralne wrażenie, oglądający znacznie łatwiej wyobrażą sobie w niej własne rzeczy – a to pierwszy krok do udanej transakcji.
Zaleca się, żeby usunąć z pomieszczenia większość dekoracji, a pozostawić jeden czy dwa elementy nadające styl łazience i przyciągające wzrok. Warto do tego wykorzystać puszyste, kolorowe ręczniki w barwach dobranych do koloru pomieszczenia, lub eleganckie pojemniki na mydło czy błyszczące uchwyty do papieru toaletowego. Zadbajmy, aby w łazience było mydełko i papier, na wypadek gdyby potencjalni klienci musieli skorzystać z toalety.
Właściwe oświetlenie, rośliny i zapachy oddziałują na zmysły klientów
Jeśli w łazience mamy okno, warto usunąć graty z parapetu i ustawić na nim małą, zieloną paprotkę. Pamiętajmy, że pomieszczenie zawsze prezentujemy klientom przy zapalonych światłach, ponieważ urokliwie rozświetlona łazienka wygląda bardziej atrakcyjnie. Jeśli przy drzwiach zawiśnie mały woreczek wypełniony zielem lawendy, delikatny zapach natury podkreśli elegancję pomieszczenia.
Home staging to wciąż niedoceniana dziedzina, a większość osób nie zwraca uwagi na efektowną prezentację łazienki. Warto zastosować kilka prostych sposobów, aby poprawić atrakcyjność pomieszczenia. Dzięki temu nasze mieszkanie na wynajem lub sprzedaż o wiele szybciej znajdzie lokatorów lub kupców, a my dzięki temu zarobimy o wiele więcej. Rzadko się zdarza, aby tak drobna inwestycja przynosiła tak wymierne korzyści!